شرایط حضور در جشنواره فیلمنامه آسمان

همراه آسمان در بخش فیلمنامه جشنواره آسمان، لازم به ذکر است که:

شورای اسلامی شهر و شهرداری مهاباد و موسسه فیلمسازی لاوان فیلم مکریان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد در راستای شناسایی استعدادهای هنری و ایجاد انگیزه و بستر مناسب در حوزه فیلمنامه اولین دوره جشنواره فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس روباز آسمان را در سطح منطقه ای با حضور هنرمندان پهنه زاگرس، از تاریخ ۱۸ شهریور ماه تا ۲۱ شهریور ماه ( روز ملی سینما ) در شهرستان مهاباد برگزار مینمایند.


جشنواره پذیرای آثار هنرمندان بدون محدودیت موضوعی و در چهارچوب استانهای ذکر شده است. در بخش فیلم جشنواره، فیلمهای کوتاه در چهار حوزه داستانی، مستند، انیمیشن و تجربی مورد پذیرش قرار میگیرند.
در جهت تقویت پتانسیلهای بومی و محلی، جشنواره در هر سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس، با انتخاب یک اثر برگزیده، توجه ویژه بر موضوع زیست بوم زاگرس و تمامی عوامل فرهنگی مرتبط با آن چون جغرافیا، آداب و رسوم، لباس و پوشش، هنر و زبان در محدوده جغرافیایی رشته کوه زاگرس و اطراف آن مینماید.

لطفا قبل از شرکت در جشنواره و ارسال آثار، موارد زیر را با دقت مطالعه فرمائید

لازم به ذکر است تنها آثار بعد از سال ۱۴۰۱ جهت ورود به جشنواره تأیید می گردد

قوانین شرکت در جشنواره فیلم آسمان

۱- شرکت همه فیلمنامه نویسان نهادها، سازمانهای دولتی و تهیه کنندگان بخش خصوصی آزاد است .

۲ – آثاری مورد پذیرش برگزار کنندگان جشنواره است که با قواعد هنری و استانداردهای حرفه ای در قالب فیلمهای کوتاه داستانی، مستند ، پویا نمایی و تجربی، تهیه شده باشند .

۳ – هیئت انتخاب و داوری بخش فیلمنامه جشنواره از میان کارشناسان و متخصصین اهل فن انتخاب خواهند شد.

۴ – حداکثر زمان آثار ارائه شده در بخش فیلم برای فیلمهای داستانی و انیمیشن و تجربی ۳۰ دقیقه و فیلمهای مستند محدودیت زمانی ندارد .

۵ – تعیین تاریخ و نمایش آثار بر عهده دبیرخانه جشنواره است .

۶ – جشنواره مجاز است تا سقف ۳ دقیقه از هر اثر را جهت استفاده در امور فرهنگی و اطلاع رسانی جشنواره بکار گیرد .

۷ – دعوت از مهمانان شهرستانها بر اساس ضوابط تعیین شده توسط ستاد جشنواره انجام میپذیرد

۸ – در خصوص اختصاص جایزه جشنواره در یک رشته به بیش از یک نفر ، جایزه نقدی بصورت مشترک اهدا خواهد شد .

۹ – نمایش فیلمها در جشنواره منطبق با ضوابط و مقررات سازمان سینمایی خواهد بود .

۱۰ – لازم است متقاضیان پیش از ارسال آثار شرایط فنی آثار را مطالعه نمایند و آثاری که استانداردهای فنی و نمایشی ارا را نداشته باشد از بخش مسابقه حذف میگردند .

۱۱ – ثبت نام و بارگذاری آثار در جشنواره تنها بصورت اینترنتی امکان پذیر است بنابر این لازم است صاحبان آثار با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی www.asmanff.com فرم تقاضای شرکت را تکمیل کرده و آدرس دسترسی به فیلم آپلود شده را در محل مورد نظر قید نماِید.

۱۲ – در بخش فیلم هر یک از فیلمهای متقاضی میبایست بصورت مستقل مشخصات اثر و شخص هنرمند را در فرم ثبت نام پر کرده و آدرس انترنتی دسترسی به فیلم را جهت بازبینی اثر در محل مشخص شده ثبت نماید.

۱۳ – پس از پایان جشنواره به آثاری که به بخش مسابقه راه یافته اند گواهی شرکت داده خواهد شد .

۱۴ –آثار ارسالی جهت بازبینی هیئت انتخاب بازگردانده نمیشود .

۱۵ – دبیرخانه جشنواره هیچگونه مسئولیتی در قبال آسیب های ناشی از ارسال نامطلوب آثار از سوی شرکت کنندگان به دبیرخانه جشنواره را نمی پذیرد .

۱۶ – پس از راهیابی آثار در بخشهای مختلف جشنواره امکان خارج کردن آنها از برنامه وجود ندارد .

۱۷ – نتایج بازبینی و اعلام آثار منتخب از طریق رسانه های دیداری، شنیداری، سایتهای معتبر و سایت اختصاصی جشنواره خواهد بود لذا جهت اعلام نتایج دبیرخانه موظف به پاسخگویی از طریق تلفن نخواهد بود ( اعلام نتیجه بصورت فردی خواهد بود )

۱۸ – اخذ تصمیم نهایی در باره موارد پیش بینی نشده که در مقررات حاضر لحاظ نشده و یا ابهامات ناشی از مفاد آن و تغییر در بعضی از مقررات با دبیر جشنواره است و نظر ایشان قاطع و مصون از هرگونه اعتراض و ادعایی است .

۱۹ – تکمیل فرم تقاضای شرکت در جشنواره به معنای قبول تمام مقررات جشنواره است
.
۲۰- فیلمسازانی که فیلمهایشان برای بخش مسابقه انتخاب میشوند بایستی حداکثر تا یکهفته بعد از اعلام نتیجه به فیلمساز نسخه اصلی نمایش فیلم را منطبق بر شرایط فنی مورد تایید جشنواره به دبیرخانه جشنواره تحویل دهد.

شرایط فنی آثار ارسالی

 فیلمهایی که برای بخش مسابقه انتخاب میشوند متقاضی شرکت در جشنواره بایستی همراه با نسخه اصلی فیلم، تیزر فیلم حتی در صورت امکان تا ۱ دقیقه، پوستر فیلم با فرمت Tiff یا jpg با کیفیت مناسب برای چاپ، عکس کارگردان، ۳ عکس صحنه و ۳ عکس پشت صحنه را به دفتر دبیرخانه آسمان تحویل دهد.

تذکر :
ثبت تقاضای شرکت در جشنواره میبایستی صرفا" توسط صاحبان قانونی آن آثار و یا نماینده قانونی تکمیل و به جشنواره ارسال شود .

فرم ارسال آثار به جشنواره فیلمنامه